Середа, 18.07.2018

Сайт Шевченківської сільської ради

Пошук
Календар
«  Липень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Події та свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Новини
Меню сайту
Київський час
Погода
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 36
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Друзі сайту
 Розділ І. Загальні положення

Стаття 1. Загальна характеристика села.
 
     Село Шевченкове є самостійною адміністративно-територіальною одиницею у складі Броварського району, Київської області.
     Станція Бобрик – саме така перша назва села, яка виникла у зв’язку з будівництвом залізниці сполученням Київ-Курськ, яка почала діяти у 1868 році.
     Станція Бобрик була основною станцією Остерського повіту Чернігівської губернії. З часом вона перетворилася на життєво-важливий вузол Броварського району. Тут були розміщені зерносклади, торфо-переробні підприємства, Бобрицька МТС. Навколо станції почали заселятися робітники залізниці, вихідці з навколишніх сіл. Землі, що прилягали до станції Бобрик, оброблялися колгоспами сіл Бобрика та Рудні.
     В повоєнні роки був побудований новий залізничний вокзал, проведені роботи по реконструкції залізниці, почали будуватись і працювати підприємства.
     У 1968 році село Шевченкове отримало свою сьогоденну назву.
    Землі Шевченківської сільської ради межують з півночі – з землями Бобрицької сільської ради, зі сходу- з землями Світильнянської сільської ради, з півдня – з землями Світильнянської та Жердівської сільських рад, з заходу – з землями Руднянської сільської ради.
     Загальна площа земель в адміністративних межах села становить 1879,6 га, площа населеного пункту становить 735,6 га.
     На території Шевченківської сільської ради поширені грунти :
- дерново-підзолисті неоглеєні звязно-піщані;
- дерново-підзолисті неоглеєні сужирні;
- ясно-сірі опідзолені супіщані;
- сірі опідзолені супіщані;
- ясно-сірі і сірі опідзолені глейові супіщані;
- болотні і торфувато-болотні неосушені та інші.
     В даний час село Шевченкове є вантажною артерією для багатьох підприємств Броварського району та районів Чернігівської області. Крім станції Бобрик та інших підрозділів залізниці, а саме таких, як 3-тя механізована дільниця Ніжинської дистанції колії, відділок Ніжинської дистанції сигналізації і зв’язку, розміщено багато інших підприємств: ТОВ «Бобрицьке», яке створене на базі радгоспу «Бобрицький», розвиток якого розпочався з великої машино-тракторної станції (МТС).
     На території села з 1979 року був розміщений Головний матеріальний склад Південно-Західної залізниці, який у 2001 році реорганізовано на Київський Територіальний відділ матеріально-технічного забезпечення Південно-Західної залізниці, ТОВ «Аграрно-Переробний комбінат», ТОВ «База МТЗ АПК», ДП «Монтаж», ТОВ «Монтаж», «Бобрицьке споживче товариство», Шевченківська ЗОШ І-ІІІ ступенів, дошкільний навчальний заклад «Дзвіночок», комунальне господарство Шевченківської сільської ради, ТОВ «Шевченківський завод продтоварів», цілий ряд приватних підприємств, які вносять відповідний внесок у соціально-економічний розвиток села Шевченкове.
     Село Шевченкове має свою символіку, яка затверджена на сесії сільської ради.
 
Стаття 2. Символіка територіальної громади села Шевченкове.
 
1. Герб. На синьо-червоному полі зображено старовинний локомотив та золоті колоски.
     Червона смуга символізує залізничне полотно, адже червоний колір є символом однієї з стихій – вогню, що є рушієм парових машин, а сині смуги –мальовничі квітучі поля, які оточують залізницю.
     Золоті колоски свідчать про господарську діяльність працелюбних мешканців села.
2. Прапор. Квадратне синьо-червоне полотнище з зображенням старовинного локомотива, як згадка про те, що поселення виникло у ХІХст., як залізнична станція.
     Символіка використовується при проведенні загально-сільських заходів та при проведенні районних масових заходів за участю територіальної громади.
 
Стаття 3. Сільська громада.
 
     1.Сільська громада є основним носієм функцій і повноважень місцевого самоврядування, які нею здійснюються як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.
     2.Сільська громада - це жителі, об’єднані постійним проживанням у межах села Шевченкове, що є самостійною адміністративно-територіальною одиницею.
     3.До складу сільської громади входять громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають у межах села Шевченкове і користуються, відповідно до ст.26 Конституції України, тими самими правами і свободами, а також несуть такі самі обов’язки, як і громадяни України – за винятками, встановленими Конституцією, Законами України чи міжнародними договорами України.
     4.Особам, які мають видатні заслуги перед територіальною громадою села Шевченкове та внесли суттєвий вклад в соціально-економічний та культурний розвиток села, за рішенням сільської ради присвоюється звання „Почесного мешканця села Шевченкове”.
     5.Сільська громада самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішує питання місцевого значення в межах Конституції і Законів України.
     6.Окрім сільського голови, ніхто (ні окремі групи громадян, ні осередки політичних партій та громадські організації, тощо) не має права представляти територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства, виступати від імені сільської громади, робити від її імені заяви та звернення.
 
Стаття 4. Права члена територіальної громади.
 
     1.Кожен член територіальної громади має право:
   1).Володіти, користуватися і розпоряджатися своїм майном. Майнові права регулюються цивільним законодавством України. Позбавлення права власності можливе лише у випадках, передбачених законодавством України.
   2).На житло. Житлом є – житловий будинок, квартира чи інше приміщення, призначене та придатне для постійного проживання в ньому. Кожен може будувати на земельній ділянці, що є у його власності, оренді чи постійному користуванні житловий будинок, господарсько-побутові будівлі, наземні та підземні комунікації у відповідності до вимог Державно – будівельних норм). Ніхто не може бути примусово позбавлений житла інакше, як на підставі закону за рішенням суду.
   3).На виділення земельної ділянки при умові наявності відповідних земель, та в разі потреби за рішенням сільської ради у відповідності до чинного законодавства України.
   4). На користуванням майном, що є у власності територіальної громади (комунальним майном) в тому числі:
     Дошкільної та середньої освіти у приміщенях загально освітньої школи І-ІІІ ступенів та дошкільного навчального закладу «Дзвіночок».
     Медичної допомоги в сільській медичній амбулаторії. Сільською бібліотекою, будинком культури, спортивними площадками та майданчиками, стадіоном.
   5).На підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.
   6).На безпечне для життя і здоров’я довкілля. Кожен має право вільного доступу до інформації про стан довкілля, про якість харчових продуктів, предметів побуту а також про вжиття необхідних заходів органами виконавчої влади та місцевого самоврядування щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
   7).На безоплатне навчання правилам протипожежної безпеки в побуті та надання безкоштовної і невідкладної допомоги в частині пожеж, рятуванні людей на пожежах силами сільської пожежної команди.
   8).На особисту недоторканість і недоторканість житла, на забезпечення безпечних умов проживання та відпочинку.
     2.Кожному повноправному члену територіальної громади незалежно від матеріального становища, раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статті, етнічного і соціального походження, терміну проживання на території села, мовних або інших ознак, забезпечується право на участь у самоврядування територіальної громади як безпосередньо, так і через відповідні органи місцевого самоврядування територіальної громади.
     2. Повноправні члени територіальної громади мають право:
   1). Безпосередньо брати участь у здійсненні самоврядування територіальної громади в різноманітних формах прямого волевиявлення (місцеві вибори, місцевий референдум);
   2). Бути обраним в органи і на виборні посади самоврядування територіальної громади села;
   3). Брати участь у зборах громадян за місцем проживання;
   4). Брати участь у ініціюванні і організації місцевих ініціатив;
   5). Брати участь у організації і прийнятті рішення громадськими слуханнями;
   6). Брати участь у прийнятті рішень про дострокове припинення повноважень сільської ради, окремих депутатів, сільського голови у встановленому законом і цим Статутом порядку.
   7). Одержувати інформацію про діяльність органів і посадових осіб самоврядування територіальної громади, знайомитися у встановленому порядку з документами й іншими матеріалами органів самоврядування територіальної громади;
   8). Направляти індивідуальні та колективні звернення (скарги, заяви, пропозиції) органам і посадовим особам самоврядування територіальної громади й одержувати на них відповіді у встановлені законом терміни;
   9). На персональний прийом посадовими особами органів самоврядування територіальної громади;
   10). Вносити пропозиції про перегляд прийнятих правових актів органів і посадових осіб самоврядування територіальної громади, що суперечать Конституції і законам України;
   11). Доступу до служби в органах самоврядування територіальної громади;
   12). Брати участь у створені і діяльності органів самоорганізації населення (за місцем проживання, громадських організацій, місцевих осередків політичних партій, професійних і творчих спілок).
   13). Члени територіальної громади мають право бути присутніми на засіданнях сесій сільської ради при розгляді питань, які безпосередньо стосуються цих громадян;
   14). Особи, які виявили бажання бути присутніми на засіданні сесії, повинні не пізніше як за день до засідання подати відповідну заяву на ім’я сільського голови або секретаря ради.
   15). Відмова жителям села в присутності на засіданні сесії, яка не пов’язана з організаційними чи технічними причинами, повинна бути оформлена у письмовій формі.
 
Стаття 5. Обов'язки члена територіальної громади.
 
     Члени територіальної громади зобов’язані:
     1.Будувати сімейні відносини між подружжям та іншими членами сім’ї на почуттях взаємної любові, поваги, дружби, взаємодопомоги;
     2.Утримувати дітей, дбати про їх фізичне здоров’я та психічний стан, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
     3.Виховувати у дітей працелюбність, почуття доброти і милосердя, повагу до законів, прав і свобод людини, національної історії, культури, цінностей інших народів, шанобливе ставлення до Вітчизни, рідного села, державної та рідної мов, сім’ї, людей старших за віком;
     4.Опікувати батьків, утримувати їх, якщо вони непрацездатні і потребують матеріальної допомоги.
     5.Використовувати своє право власності на майно (рухоме і нерухоме) та землю, не завдаючи шкоди правам, свободам і гідності інших громадян, погіршувати екологічну ситуацію, природні якості землі, не заподіювати шкоди природі;
     6.Дотримуватись правил добросусідства;
      7.Здійснювати забудову своєї садиби з дотриманням норм чинного законодавства;
     8.Дотримуватись правил громадського порядку, не допускати скоєння правопорушень та запобігати скоєнню таких іншими особами;
      9.Своєчасно сплачувати податки та збори в порядку та розмірах, встановлених законом та сільською радою;
     10.Своєчасно і в повному обсязі сплачувати вартість комунальних послуг;
     11.В разі необхідності приймати участь в заходах по ліквідації наслідків стихійного лиха та в заходах по їх запобіганню;
     12 Дотримуватись правил і норм дотримання тиші.
 
Стаття 6. Матеріальна і фінансова основа місцевого самоврядування. Право комунальної власності.
 
     1.Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевого бюджету, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності громади села, а також об’єкти спільної власності, що перебувають в управлінні районної та обласної ради.
     2.Право комунальної власності – це право сільської громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і у своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.
     3.Територіальній громаді села Шевченкове належить право комунальної власності на:
-приміщення Шевченківської загально-освітньої школи І-ІІІ ступенів з підсобними та господарськими приміщеннями;
- приміщення медичної амбулаторії;
- приміщення дитячого навчального закладу;
- приміщення сільської ради;
- приміщення будинку культури та бібліотеки:
- приміщення каналізаційно-насосної станції;
- водонапірна вежа і мережа водопостачання;
- очисні споруди і мережа водовідведення;
Санітарний автомобіль.
     4.Землі запасу та землі, не надані у власність та постійне користування в межах населених пунктів – 406.5_ га. Всього земель в межах населеного пункту – 735,6 га;
     5.За межами населеного пункту:
     Підприємства та організації транспорту, зв’язку - 84,2 га:
     - Залізничний транспорт – 73,2 га ;
     6.До місцевих податків сільської ради поступають такі надходження:
- за дозвіл за розміщення об’єктів торгівлі;
- за комунальний податок;
- за видачу ордера.
     7. Не підлягають приватизації або відчуженню в інший спосіб об’єкти комунальної власності територіальної громади села Шевченкове, що мають виключне значення для задоволення колективних потреб сільської громади: школа, дитячий садок, медична амбулаторія, бібліотека, приміщення сільської ради.
     8.Підставою для набуття права комунальної власності є безоплатна передача майна громаді державою, іншими суб’єктами права власності, а також передача майнових прав, створення, придбання майна сільською радою в порядку, встановленому Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні”.
     9. Сільська рада від імені та в інтересах громади відповідно до Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” здійснює правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об’єктами права комунальної власності, в тому числі виконує усі майнові операції, може передавати об’єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження (крім випадків, передбачених законодавством та цим Статутом), визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об’єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
     10. Доцільність, порядок та умови відчуження об’єктів права комунальної власності визначаються сільською радою з обов’язковим обговоренням зазначених питань на засіданні постійної комісії сільської ради з питань комунальної власності.
     11.Сільська громада через сільську раду може об’єднувати на договірних засадах на праві спільної власності об’єкти комунальної власності, а також кошти місцевих бюджетів для виконання спільних проектів або для спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, установ та організацій і створювати для цього відповідні органи та служби.
     12.Майнові операції, які здійснюються сільською радою з об’єктами права комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню.
     13.Сесія сільської ради визначає перелік об’єктів комунальної власності територіальної громади села Шевченкове, на які не може бути звернено стягнення на вимогу кредиторів.
 
Стаття7. Взаємовідносини органів та посадових осіб місцевого самоврядування з органами державної влади, установами, підприємствами і організаціями.
 
     1.Сільська рада та її виконавчі органи самостійно вирішують питання, віднесені до її компетенції.
     2.Органи виконавчої влади, їх посадові особи не мають права втручатися в законну діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування, а також вирішувати питання, віднесені Конституцією України та Законами України до повноважень місцевого самоврядування, крім випадків виконання делегованих їм радою повноважень та в інших випадках, передбачених Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні”.
     3.Підприємства, установи та організації, що перебувають у комунальній власності, підпорядковуються та є підзвітними і підконтрольними сільській раді та її виконавчому комітету.
     4.Виключно на пленарних засіданнях сільської ради вирішуються питання:
   1)створення, ліквідація, реорганізація та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності;
   2) встановлення для них розміру частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету;
   3) передача іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення;
   4) створення відповідно до законодавства підприємствами комунальної власності спільних підприємств, в тому числі з іноземними інвестиціями;
   5) прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна, затвердження місцевих програм приватизації та перелік об’єктів комунальної власності, що не підлягають приватизації, а також вирішення інших питань, що пов’язані передусім з розпорядженням майном комунальної власності;
   6) призначення та звільнення керівників комунальних підприємств, установ та організацій.
     5.На виконавчий комітет сільської ради покладається:
   1)встановлення порядку та здійснення контролю за використанням прибутків комунальних підприємств, установ, організацій;
   2) заслуховування звітів про роботу керівників підприємств, установ та організацій комунальної власності;
   3) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо умов та порядку відчуження комунального майна, проектів місцевих програм приватизації та переліку об’єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації, організація виконання цих програм, подання письмових звітів про хід та результати відчуження комунального майна.
    4) розгляд проектів планів підприємств і організацій комунальної власності, внесення до них зауважень і пропозицій, здійснення контролю за їх виконанням;
   5) встановлення у порядку і в межах, визначених законодавством, тарифів по оплаті побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності;
   6) затвердження зручного для населення режиму роботи підприємств комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, що належать до комунальної власності, а також здійснення інших контрольних та організаційно-розпорядчих функцій щодо підприємств, установ і організацій комунальної власності;
   7) інформування населення на сторінках місцевої преси, в передачах радіо та іншими шляхами про здійснення заходів щодо управління і розпорядження комунальною власністю сільської громади.
     6.Контроль за використанням прибутків підприємств комунальної власності полягає в перевірці використання прибутку відповідно до визначеної Статутом та чинним законодавством мети діяльності підприємства. В разі встановлення порушень чинного законодавства чи використання прибутку не за призначенням, виконавчий комітет сільської ради вправі вимагати усунення виявлених порушень і ставити питання про відповідальність винних службових осіб та відшкодування заподіяної шкоди.
     7.Виконавчий комітет сільської ради вправі здійснювати контроль за використанням прибутків підприємств комунальної власності не лише на своїй території, а й філіалів, відділень та відокремлених підрозділів, які є їх частинами, але розташовані за межами територіальної громади.
     8.Керівники підприємств, установ та організацій комунальної власності щорічно за підсумками роботи минулого року звітуються про проведену роботу на засіданні виконавчого комітету сільської ради. На вимогу не менше половини депутатів від загального складу сільської ради або членів виконавчого комітету керівники зазначених підприємств, установ та організацій у будь-який визначений термін повинні прозвітуватись перед радою або виконкомом з питань, які їх цікавлять. Про проведення зазначених слухань керівники підприємств, установ та організацій повідомляються завчасно - за 10 днів до проведення сесії чи засідання виконкому, де будуть заслуховуватися звіти керівників.
     9.При заслуховуванні звіту керівника підприємства комунальної власності обговорюються питання, пов’язані з виконанням ним статутних обов’язків, дотримання законодавства про працю, договірних зобов’язань, природоохоронного законодавства, санітарних, протипожежних заходів, фінансової дисципліни і чинного законодавства, що регулює підприємницьку та іншу господарську діяльність.
     10. Про хід та результати відчуження комунального майна виконавчий орган сільської ради подає раді письмові звіти.
     11. Відносини органів та посадових осіб місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що не перебувають у комунальній власності сільської громади, базуються на договірній і податковій основі та на засадах підконтрольності в межах повноважень, наданих органам місцевого самоврядування Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні”. Зокрема:
   а) підприємства, установи, організації, що не перебувають у комунальній власності громади на вимогу сільської ради або її виконавчого комітету з питань, віднесених до їх відання, надають відповідну інформацію;
   б) сільська рада або її виконавчий комітет можуть виступати з ініціативою щодо перевірок, а також організовувати проведення перевірок на підприємствах, в установах та організаціях, що не перебувають у комунальній власності, у межах делегованих їм повноважень органів виконавчої влади.
     12.Підприємства, установи та організації, що не перебувають у комунальній власності, беруть участь на добровільній договірній основі в роботі по комплексному економічному і соціальному розвитку села.
     13.Виконавчий комітет сільської ради має право укладати договори: щодо розміщення замовлень на виробництво продукції, виконання робіт (послуг), необхідних для сільської громади на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності; щодо залучення підприємств, установ та організацій, що не належать до комунальної власності, до участі в обслуговуванні населення засобами транспорту і зв’язку; щодо залучення підприємств, установ та організацій до участі в розвитку потужностей будівельної індустрії і в промисловості будівельних матеріалів, у створенні, розвитку та реконструкції об’єктів інженерного забезпечення і транспортного обслуговування; щодо залучення коштів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності на будівництво, розширення, ремонт та утримання на пайових засадах об’єктів соціальної і виробничої інфраструктури та на заходи щодо охорони навколишнього середовища, тощо.
     14. Сільська рада, її виконавчий комітет, постійні комісії ради можуть здійснювати контроль лише в межах повноважень, якими вони наділені Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні” і не можуть втручатися в оперативно-господарську та іншу діяльність підприємств, установ та організацій, що не перебувають у комунальній власності.
     15. Керівники розташованих або зареєстрованих на території сільської ради підприємств, установ, організацій, незалежно від форм власності, зобов’язані на вимогу сільської ради, її виконавчого комітету, постійних комісій або сільського голови, прибути на засідання ради або виконкому для подання інформації з питань, віднесених до відання ради, відповісти на запити депутатів.